• Eetweetjes – test uw kennis!

    Eet Weetjes – Test uw kennis!

    Welke vrucht eet u het beste mét schil?

    Het goede antwoord is: biologische appel

    De appelschil bevat veel antioxidanten, zoals vitamine C. Door een appel te schillen, gaat dus veel goeds verloren. Koop bij voorkeur een biologische appel, spoel deze af met lauw water en eet hem met schil. Wilt u toch perse schillen? Gebruik dan een dunschiller. In een peer zijn de vitaminen verdeeld over de hele vrucht, waardoor het eten van de schil niet veel toevoegt.

  • Levert de zon dit weekend nog vitamine D?

    De verwachting is dat het dit weekend prachtig weer wordt. Dan rijst de vraag bij de zonne- en de vitamine D-liefhebbers of de zon nog voldoende kracht heeft om deze vitamine in onze huid te laten aanmaken.

    Fit met Voeding heeft een kijkje genomen bij het RIVM en dan blijkt dat de zonkracht gisteren en eergisteren tussen 12 en 3 uur nog voldoende krachtig was, namelijk groter dan drie. Dat betekent dat de huid aan het werk kan om vitamine D aan te maken. Dit weekend wordt het minstens zo mooi weer!

    Dus trek erop uit, geniet van een wandeling, ga lekker sporten of iets anders leuk buiten doen en stel het gezicht en de armen gedurende minstens 20 minuten tussen 12 en 3 uur bloot aan het zonnetje.

    Wilt u de gratis Fit met Voeding Nieuwsbrief ontvangen? Teken hieronder in bij ‘gratis nieuwsbrief?’.

  • Eetweetjes – test uw kennis!

    Eet Weetjes – Test uw kennis!

    Welke vrucht eet u het beste mét schil?

    Het goede antwoord is: biologische appel

    De appelschil bevat veel antioxidanten, zoals vitamine C. Door een appel te schillen, gaat dus veel goeds verloren. Koop bij voorkeur een biologische appel, spoel deze af met lauw water en eet hem met schil. Wilt u toch perse schillen? Gebruik dan een dunschiller. In een peer zijn de vitaminen verdeeld over de hele vrucht, waardoor het eten van de schil niet veel toevoegt.